Доброго дня шановні батьки та діти!Cподіваюсь у вас все гаразд!
Продовжуємо наше
дистанційне навчання!
Пропоную Вам завданна на 4й тиждень навчання.
Заплановані зустрічи в Zoom
Вівторок(7.04) 2-А,2-Б,2-З(час зустрічі 12.00-13.00)
Вівторок(7.04) 2-В та 2-Б(час зустрічі 14.00-15.00)
Середа(08.04)3-Є(час зустрічі 12.00-13.30)
Сьогодні ми навчимося писати запрошення на вечірку
Lesson 1
Заплановані зустрічи в Zoom
Вівторок(7.04) 2-А,2-Б,2-З(час зустрічі 12.00-13.00)
Вівторок(7.04) 2-В та 2-Б(час зустрічі 14.00-15.00)
Середа(08.04)3-Є(час зустрічі 12.00-13.30)
Сьогодні ми навчимося писати запрошення на вечірку
Lesson 1
Урок№1
Invitation to the Party
(ЗАПРОШЕННЯ НА ВЕЧІРКУ)
you are invited [juː ɑːr ɪnˈvaɪtɪd] - тебе запрошено
Invitation to the Party
(ЗАПРОШЕННЯ НА ВЕЧІРКУ)
you are invited [juː ɑːr ɪnˈvaɪtɪd] - тебе запрошено
1.SB.Ex.1p.76
Читаємо та слухаємо запис запрошення та знайомимось з новими словами
New vocabulary:
invitation [ˌɪnvɪˈteɪʃən] – запрошення
ask [ɑːsk] – просити
bring [brɪŋ] – приносити
running shoes [ˈrʌnɪŋ ʃuːz] – взуття для бігу
Road [rəʊd] – шосе
See you there! [siː] [juː] [ðeə]! – Побачимось там
date [deɪt] – дата
place [pleɪs] – місце
time [taɪm] – час
(Read,think and write what’s missing in each birthday invitation
(Прочитай ,подумай і напиши ,чого не вистачає у кожному запрошенні)
Читаємо та слухаємо запис запрошення та знайомимось з новими словами
New vocabulary:
invitation [ˌɪnvɪˈteɪʃən] – запрошення
ask [ɑːsk] – просити
bring [brɪŋ] – приносити
running shoes [ˈrʌnɪŋ ʃuːz] – взуття для бігу
Road [rəʊd] – шосе
See you there! [siː] [juː] [ðeə]! – Побачимось там
date [deɪt] – дата
place [pleɪs] – місце
time [taɪm] – час
(Read,think and write what’s missing in each birthday invitation
(Прочитай ,подумай і напиши ,чого не вистачає у кожному запрошенні)
Підсказка:не вистачає вказаного часу,місця та дати.(time/place/date)
Dear Ben,
Dear Oliver,
Dear Linda,
Did you train well? (Добре потренувався?) Now ask your parents or somebody
Dear Ben,
Come to my birthday party on Sunday. Please, ask your sister to come, too. Can you also
bring your football? I can’t find mine. The birthday party is in our garden. See you on
Sunday,
Tim
Dear Oliver,
Please come to my birthday party on Saturday. Can you bring your running shoes? We’ll
have a race. Mum says don’t bring your dog. Sorry! The party starts at three o’clock.
See you on Saturday,
Tara
Dear Linda,
Please come to my birthday party. Can you please bring your Purple Pumpkins CDs and
your High Five CD? Please, ask your brother to come, too. Jamie wants to play football
with him. The party is at my grandma’s house – 16 Station Road. It starts at four o’clock.
See you there!
Emma
Did you train well? (Добре потренувався?) Now ask your parents or somebody
else to film you reading. (Тепер попроси батьків або когось іншого зняти на відео як
ти читаєш).
2.SB.Ex.2.p.76-Write an invitation to your party (Напишіть запрошення
на своє свято) Використовуйте приклад вправи 1.ст 76
Remember to write: where it is.
what day it is.
what time it is.
Before you write your invitation, make notes: (Перед тим, як приступити до
написання запрошення, зроби нотатки).
Remember to write: where it is.
what day it is.
what time it is.
Before you write your invitation, make notes: (Перед тим, як приступити до
написання запрошення, зроби нотатки).
3.WB.Ex.1.p.77 (Read
and write the words)(Прочитай та напиши
пропущені слова)
Park,birthday,four,July,26,morning,Saturday,brother,bike.
Park,birthday,four,July,26,morning,Saturday,brother,bike.
Урок 2
·
SBEx. 1, p. 77 – Listen and colour (Прослухай та розмалюй)
·
SBEx. 2, p. 77 – Draw
a clown face and write in your copybooks 5 questions and 5 answers. (Намалюй обличчя клоуна у зошиті, та напиши 5
запитань та 5 відповідей на них)
For
example (Наприклад):
1.
Has
your clown got orange hair? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
2.
Has
your clown got a red nose? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
3.
Has
your clown got blue eyes? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
4.
Has
your clown got a green hat?Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
5.
Has
your clown got rosy cheeks?Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
Підкреслені слова можна змінювати.
·
SB
Ex. 1, p. 78 - Listen, read and translate (Слухати, читати та перекладати)
Нові
слова:
Leaf/liːf/ листок
Shape/ʃeɪp/ форма
Comefrom/kʌmfrɒm/
походити
Caterpillar/ˈkætə(r)ˌpɪlə(r)/ гусениця
Plant/plɑːnt/ рослина
Bigger/bɪɡ ɜː(r)/ більший
Grow/ɡrəʊ/
рости
Hard/hɑː(r)d/ жорсткий, міцніший
Skin/skɪn/ шкіра
Chrysalis/ˈkrɪsəlɪs/ лялечка
Change/tʃeɪndʒ/ змінювати
Comeout/kʌmaʊt/ з’являтися
Few/fjuː/ декілька
Hour/ˈaʊə(r)/ година
Wing/wɪŋ/ крило
Fly
away/flaɪəˈweɪ/
відлітати
· SB Ex. 2, p. 78 – Read the text again and tick the
correct answer. та обери правильну відповідь)
· WB p. 78
Урок 3
·
SB
Ex. 2, p. 78 – Read the text again. (Прочитай текст знову)
·
SB
Ex. 1, p. 79 – Write numbers to order the butterfly life cycle. (Пронумеруй життєвий цикл метелика)
·
SB
Ex. 2, p. 79 – Make a project about butterfly’s life cycle. (Зроби проект про життєвий цикл метелика)
·
WB
Ex. 1,2, p.79
Немає коментарів:
Дописати коментар